Sopimusehdot (päivitetty 01.02.2024)

Sopijaosapuolet

AK-cleaning (jäljempänä "Yritys") tuottaa kotitalouksien ammattijärjestäjän palveluita tai siivouspalveluita. Tilaajana toimii kotitalous (jäljempänä "Asiakas").

Sopimuskohde

Sopimuksen kohteena on Yrityksen tuottamat siivouspalvelut tai ammattijärjestäjän palvelut joiden laatu sekä määrä suunnitellaan ja sovitaan yhdessä Asiakkaan kanssa ja määritellään tarkemmin palvelu-sopimuksessa. Minimilaskutus on 80€.

Sopimuksen kestoaika

Sopimus on voimassa joko kertaluontoisesti tai jatkuvana sopimuksena palvelusopimuksessa määritetyllä tavalla toteutettuna. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa voimassa oleva palvelusopimus irtisanomisajan puitteissa. Jatkuva sopimus voidaan sopia toistaiseksi voimassa olevaksi, jolloin irtisanomisaika on molemmin puolin yksi (1) kuukausi tai se voidaan sopia määräaikaiseksi, jolloin sopimus on voimassa sopimuksessa sovitun määräajan. Sovittuja käyntejä irtisanomisaikana ei voi veloituksetta peruuttaa. Irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti Yritykselle. Yrityksellä on oikeus purkaa palvelusopimus päättymään välittömästi, mikäli Asiakas rikkoo sopimuksen ehtoja tai laiminlyö sopimuksen mukaisia ehtoja.


Kustannukset ja laskutus

Asiakas vastaa palvelusopimuksessa sovituista kustannuksista ja tilauksista. Laskutamme vasta työsuorituksen jälkeen. Yritys pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin, mutta on velvollinen tiedottamaan hinnanmuutoksista vähintään kuukautta ennen uuden hinnan voimaanastumista. Laskutus tapahtuu sähköpostilaskulla tai korttimaksulla paikan päällä kun työ on suoritettu. Huomautusmaksu maksamattomasta laskusta on 5 € (alv 24 %). Laskujen maksuehto on 14 vuorokautta.

Mahdolliset lisät

Mikäli Yritys huomaa kohteessa, jotain mitä ei palvelu-sopimuksessa oltu mainittu tai sovittu erikseen ja Asiakas haluaa silti työn tehtävän on Yrityksellä oikeus laskuttaa lisääntyneestä työstä. Tässä tapauksessa Yritys käyttää tuntihinnoittelua, joka on 50 €/tunti (sis alv 24 %)

Palvelun tilaus

Säännölliset käynnit sovitaan erikseen ja niistä Asiakkaan ei tarvitse tehdä erillistä tilausta. Asiakkaan tulee huolehtia siitä, että Yrityksen työntekijöillä on pääsy sovittuina ajankohtina suorittamaan palvelusopimuksessa kuvattuja tehtäviä. Palvelusopimuksessa sovitaan erikseen Asiakkaan avainten luovutuksesta Yritykselle.

Avaimet

Mikäli Asiakas luovuttaa Yritykselle avaimet, tehdään siitä kirjallinen sopimus. Jos Asiakkaalla on hälytysjärjestelmä, on hän velvollinen ilmoittamaan sen koodin ja ohjeet siitä, miten hälyttimen saa pois päältä työn tekemisen ajaksi. Mikäli koodia ja ohjeita ei ilmoiteta, Yritys ei ole velvollinen korvaamaan mahdollisesta hälytyksestä aiheutuneita kustannuksia. Mikäli Asiakas ei luovuta avainta on hän velvollinen huolehtimaan Yrityksen työntekijöiden sisäänpääsyn sovittuina ajankohtina.

Keskeytys ja peruutus

Mikäli Asiakkaasta riippumaton ylivoimainen este aiheuttaa tilatun palvelun muuttumisen tarpeettomaksi, Asiakas voi keskeyttää palvelusopimuksen ilmoittamalla tästä Yritykselle sähköpostitse tai postitse. Asiakkaan tulee tällöin korvata Yritykselle siihen asti aiheutuneet kulut.

Palvelun muutokset, keskeytykset ja peruutukset tulee tehdä viimeistään yhtä (1) viikkoa ennen suunniteltua käyntiä. Alle yhden (1) viikon sisällä tehdyistä peruutuksista laskutamme sopimuksen mukaisesti. Ylivoimaisen esteen sattuessa on Yrityksellä oikeus perua palvelu. Mikäli palveluaika osuu arkipyhäksi, pyritään palvelu siirtämään toiseen ajankohtaan.

Salassapitovelvollisuus

Kaikki Yrityksen työntekijät ovat sitoutuneet vaitiolovelvollisuuteen Asiakkaan asioista.

Vastuut, vakuutukset ja reklamaatiot

Takaamme palveluidemme korkean laadun. Yrityksellä on vastuu suorittaa sovittu palvelu erillisen palvelusopimuksen mukaisesti. Asiakkaan vastuulle kuuluu kertoa, jos huoneistossa on joitain esineitä tai kodin pintoja, joihin ei saa koskea.

Mikäli Asiakas on tyytymätön palvelun suoritukseen tai sen laatuun, tulee mahdollinen reklamaatio tehdä viipymättä, viimeistään kahden (2) päivän kuluessa siitä, kun palvelu on suoritettu. Reklamaatiot toimitetaan Yrityksen sähköpostiin.


Mikäli työssä on sattunut jokin vahinko joka on jäänyt Yritykseltä huomaamatta, Asiakkaan kuuluu ilmoittaa siitä välittömästi Yritykselle. Vahinkotapaukset käsitellään mahdollisimman pian.

Voimassaolo

Nämä sopimusehdot ovat kotisiivouspalvelusopimuksen liitteenä ja astuvat voimaan 01.01.2024 tai sopimuksen allekirjoitushetkestä lukien. Mikäli jompikumpi sopijapuoli jättää sopimusehdot olennaisesti täyttämättä on toisella osapuolella oikeus kirjallisesti purkaa sopimus päättymään välittömästi.

Erimielisyydet

Sopimukseen liittyvät erimielisyydet pyritään ensi sijassa ratkaisemaan sopijapuolten välisin neuvotteluin. Mikäli tämä ei johda sopijapuolia tyydyttävään lopputulokseen, ratkaistaan erimielisyydet Asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa.